Bijna weer thuis - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Monica Graaf - WaarBenJij.nu Bijna weer thuis - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Monica Graaf - WaarBenJij.nu

Bijna weer thuis

Door: Monica de Graaf

Blijf op de hoogte en volg Monica

28 December 2010 | Namibië, Windhoek

Nog even een laatste berichtje vanuit Windhoek. We hebben hele mooie kerstdagen gehad met lekker eten en gezelligheid maar ook erg warm. Wel een beetje jaloers via internet de mooie witte 1e kerstdag bij jullie gevolgd, al begreep ik dat 2e kerstdag niet echt een pretje was als je de weg op moest. Ook gisteren nog een heerlijke dag gehad bij Rheoboth een plaats ongeveer 85 km van Windhoek waar een prachtig stuwmeer is waar je lekker kunt relaxen. Vandaag nog naar Katutura geweest de wijk waar ik in 2005 heb gewerkt en waar ik samen met Auguste wat oude bekenden heb opgezocht. o.a. Melissa een tienermeisje dat in mijn groepje zat en inmiddels al 20 jaar is. Helaas de school niet afgemaakt en nu op zoek naar een baan, maar dat valt natuurlijk niet mee in een land waar al zoveel werkloosheid is. Het is zo triest want eigenlijk kost het helemaal niet zoveel om die tieners naar school te laten gaan volgens August, maar ze moeten dan wel zelf willen en aan dat laatste ontbreekt het vaak. Maar we gaan toch een poging wagen om haar weer gemotiveerd te krijgen. Inmiddels is mijn koffer weer bijna gepakt en maken we ons op voor een afscheidsetentje samen met Willem-Henri en Ditteke. Het was een fantastische tijd bij hen. Echt een thuis in Namibie. Maar nu verlang ik toch ook echt wel weer naar mijn eigen huisje en kan bijna niet wachten om de kou van sneeuw en ijs weer te voelen. Woensdagavond hoop ik weer te landen op Schiphol. Tot ziens allemaal!
Groetjes Monica
Ps voor de autoliefhebbers: kijk op audi.nl voor het filmpje van de nieuwe Audi A7 opgenomen in Swakopmund. Ik reed er vorige week ook nog in een heel wat soberder karretje.
Ps voor de filmliefhebbers: Brad Pitt en Angelina Jolie zijn weer gespot in Windhoek. We hebben alleen hun privéjet zien staan op de lokale luchthaven maar in de krant stond een foto van het stel shoppend in Checkers. Zo lekker gewoon gebleven héhé

  • 28 December 2010 - 14:19

    Rien:

    Mooie beelden van audi... Helaas dus ook veel elende daar... Goede reis terug Monica en tot snel!
    Groetjes uit Dronten!

  • 28 December 2010 - 15:04

    Jackie:

    Hi Monica, Have a safe trip back home. De kou blijft nog wel even hoor. Speciaal voor jou:-). En wie weet.... komt er nog een elfstedentocht.

    Tot gauw
    Jackie

  • 28 December 2010 - 17:15

    Kethy:

    Welkom terug in ons koude kikkerlandje. En... fijn dat je ons weer op de hoogte wilde houden!

    Veel goeds weer gewenst Monica.

    Groetjes uit Rumpt!

  • 01 Januari 2011 - 16:30

    Jet:

    ben jij de monica mijn nichtje waar ik vroeger vaak op vacantie ging en we onze lady diana passie deelden?!

  • 05 Januari 2011 - 21:31

    Reactie Jet:

    Hoi Jet Eringa? Wat leuk! Mail me even op monicadegraaf@zonnet.nl Leuk weer eens van je te horen

  • 30 Oktober 2011 - 15:00

    Karin:

    Hoi Monica,
    Wat leuk dat je in Namibie bent! Zeker op bezoek bij Ditteke en Willem-Henri? Super om je prachtige foto's te zien! Hartelijke groeten, Karin
Monica

Beste websitebezoeker. Hartelijk dank voor je interesse in deze website. Op deze site hou ik mijn reisverhalen bij. Veel leesplezier.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 67875

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 04 Augustus 2015

Nepal

01 November 2014 - 01 Februari 2015

Tindog Tacloban

21 November 2011 - 29 November 2011

Oeganda

14 December 2010 - 29 December 2010

Naar Namibië voor stichting Hands Together

15 December 2009 - 29 December 2009

Opnieuw naar Namibie

21 Februari 2009 - 07 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: